Ammattiliitto Pro on yksi Suomen suurimmista ammattiliitoista ja tekee merkittävää työtä työelämän ammattilaisten asianajajana. Yksi tärkeä kohderyhmä ovat nuoret ja opiskelijat ja tämän kohderyhmän tavoittamiseksi ja vakuuttamiseksi Pro koki tarvitsevansa ulkopuolista näkemystä. PuskaPromotion riensi apuun! Syntyi pitkäjänteinen projekti, joka yhdistää promootioita, tempauksia ja yhteisöllistä konsultaatiota 😊
Ammattiliitto Prolla oli selkeä tarve lisätä liiton vetovoimaa ja parantaa jäsenpysyvyyttä nuorten ja opiskelijoiden kohderyhmissä. Tätä tarvetta lähdettiin taklaamaan sparraussessioista muodostuvan konsultaatioyhteistyön avulla. Palvelukokonaisuuteen kuuluu myös puhelimessa tapahtuvaa joustavaa etäneuvontaa, jota toteutetaan tarpeen mukaan.
Usean sparraussession sarjassa pystyimmepureutumaan perusteellisesti yhdessä tärkeimmiksi määriteltyihin osa-alueisiinja luomaan niitä koskevat selkeät toimintasuunnitelmat, aikataulut japerusperiaatteet. Yhdessä ideoimalla ideat olivat heti käyttökelpoisia ja Pronajatusmaailmaan luontevasti istuvia.
Sparraussessioissa paneuduttiin Pron nykytilanteen jalähitulevaisuuden toiminnan sekä painopistealueiden selkiyttämiseen opiskelija-ja nuorisotyön saralla. Sparrauksen asialistalla oli mm. kehittää Prontyönjakoa opiskelija- ja nuorisotoimintaan liittyen ja löytää yhdessä uusiatoimintatapoja lähitulevaisuuteen. Kehitystyön tuloksena syntyi mm. Pro Nuoret-Facebook-sivu, nuorten uutiskirje ja paljon ideoita otettavaksi käyttööntulevaisuudessa.
”Teidän kanssanne on niin mukava ideoidatoimintaa, kun aina ei itse näe metsää puilta eli ei välttämättä hoksaa kaikkiamahdollisuuksia!” – Mira Korhonen, Ammattiliitto Pro
Osana brändimielikuvan kehittämistä lähdettiin toteuttamaanmyös konkreettista jäsenhankintaa ja brändimarkkinointia kouluvierailuidenmerkeissä. PuskaPromotion rekrytoi, kouluttaa ja varustaa nuorista jaopiskelijoista koostuvan Pro-promotiimin tekemään täsmäiskuja pääkaupunkiseudunisoihin korkeakouluihin.
Puskan tiimi vastaa kokonaisuudenkoordinoinnista, paikkavarauksista, HR:stä, tarvikkeista, raportoinnista jakonseptin kehittämisestä ja rekrytoi sekä kouluttaa tarpeen mukaan tuorettaverta tiimiin.
Koska brändimielikuva muodostuu useista eri aspekteista,lisättiin kokonaisuuteen myös promosarja allianssikorkeakoulujen fuksiaisiin –Pro-promotiimi jalkautui Metropolian, Haaga-Helian ja Laurean fuksiaisiinpitämään cheerleading-rastia ja luomaan positiivista fiilistäammattiliittotoiminnasta ja erityisesti tietenkin Prosta 😊Promotiimimme ja tehtävärasti otettiin erinomaisesti vastaan fuksienkeskuudessa!
Tämä pitkäjänteinen konsultaatioyhteistyö jatkuu edelleen japitkän aikavälin tavoitteena on parempi opiskelija- ja nuorisotoiminta, jokasitouttaa, aktivoi ja innostaa nuoria jäseniä mukaan Pron toimintaan sekäparantaa jäsenpysyvyyttä ja nostaa liittymismääriä varsinaisiksi jäseniksiopiskelijajäsenten valmistuessa koulusta.
Suuria asioita ei saavuteta hetkessä, muttayhdessä sinnikkäästi puurtamalla päästään kestäviin lopputuloksiin, jotkakantavat pitkälle! Juuri tällaisessa toimintamallissa yhteisöllinenkonsultointimallimme on parhaimmillaan 😊
”Puskan kanssa on aina yhtä mukavaa ja innostavaa työskennellä! Heillä riittää raikkaita ideoita ja he oikeasti ajattelevat asiakkaan parasta. Olen tehnyt PuskaPromotionin kanssa yhteistyötä parissa projektissa, erityisesti olemme työskennelleet nuorten toiminnan kehittämisen parissa. Suosittelen lämpimästi yhteistyötä PuskaPromotionin kanssa!”– Mira Korhonen, Järjestötoiminnan suunnittelija, Ammattiliitto Pro